Taxi service policy paper – comments until Nov. 30

Policy paper released as part of taxi and limousine regulation and service review 

Ottawa – The City has released a Policy Option Paper as part of the Taxi and Limousine Regulations and Service Review on ottawa.ca. The City is examining the current regulatory framework and service delivery to residents and visitors. Council approved funding for the review as part of the City’s Strategic Initiatives.

The Policy Options Paper outlines strategic options for the regulation of vehicles for hire developed by KPMG through public and stakeholder consultation and feedback obtained from targeted in-person workshops, stakeholder meetings, email, telephone and social media.

Residents can participate in the next stage of the public consultation by participating in online workshops (webinars) during which they will watch a live presentation and can submit questions and input.  

The online workshops will be held on November 24, from 6 to 8 p.m., in English and on November 25, from 6 to 8 p.m., in French. Interested individuals can register through ottawa.ca up until the date of the webinars, which have a capacity of 1,000 participants.

Comments on the Options Paper will be accepted until November 30.

The consultant’s final report will be completed in December. The next step will be for the report to be presented to the Community and Protective Services Committee, which will consider a City staff report based on the consultant’s recommendations from the review.

Residents can also subscribe to email updates that will include notification of the release of documents related to the review.

 

Publication d’un document sur les options stratégiques dans le cadre de l’examen de la réglementation et des services de taxi et de limousine

Ottawa – La Ville d’Ottawa a publié sur ottawa.ca un document sur les options stratégiques relatives à son examen actuel de la réglementation municipale et de la prestation de services de taxi et de limousine aux résidents et aux visiteurs. Le Conseil a approuvé le financement de cet examen dans le cadre des initiatives stratégiques de la Ville.

Ce document, qui résume les options stratégiques pour la réglementation des véhicules de location, a été préparé par KPMG à la suite de consultations auprès du public et de l’industrie et à partir des commentaires reçus lors d’ateliers ciblés en personne, de rencontres avec les intervenants, ainsi que par courriel, par téléphone et dans les médias sociaux.

Les résidents peuvent prendre part à la prochaine étape de la consultation publique en participant à des ateliers en ligne (webinaires) où ils assisteront à une présentation en direct, pourront poser des questions et formuler des commentaires.

Les ateliers en ligne auront lieu en anglais le 24 novembre, de 18 h à 20 h, et en français le 25 novembre, de 18 h à 20 h également. Les personnes qui le désirent peuvent s’inscrire sur ottawa.ca jusqu’à la date de l’atelier visé. Le nombre de participants par atelier est limité à 1 000.

Les commentaires au sujet du document sur les options stratégiques seront acceptés jusqu’au 30 novembre.

Le rapport final du consultant sera déposé en décembre. La prochaine étape sera de présenter le rapport au Comité des services communautaires et de protection qui évaluera un rapport du personnel basé sur les recommandations de l’examen du consultant.

Les résidents peuvent aussi s’inscrire à un bulletin par courriel pour être informés de la publication des documents liés à l’examen.